|
Billie & The Kids
IX beogradski blues festival BLUES STOCK
Beogradski Hipodrom
26. jun 2010.
Organizator:
Udruženje ljubitelja bluesa Blues Stock
|
29. jun 2010.
|
|
|
|
|
|
|
Bend o kome se sve česće priča na evropskoj Rhythm & Blues sceni i raznim vintage music festivalima je već na samom početku izazvao veliku pažnju zbog originalne i danas retko vidjene postavke jazz & blues benda.
Nakon veoma uspešnih nastupa na evropskim festivalima, Bilie & The Kids
su gostovali u subotu, 26. juna na beogradskom Hipodromu u okviru tradicionalnog međunarodnog Blues Stock festivala.
Billie & the Kids su osnovani u Zagrebu 2009-e godine i sviraju autentični
Blues, Rhythm & Blues i Swing iz kasnih 40-ih i ranih 50-ih godina prošlog veka.
Ono što ovaj 8-člani bend čini posebnim je insistiranje na autentičnom izgledu na sceni i zvuku iz zlatnog perioda ove muzike.
Predvođeni sjajnom pevačicom Ivanom, ovaj bend je na koncertu predstavio i pesme sa svog prvog albuma koji uskoro izlazi za nemački Rhythm Bomb Records label.
Publika koja je imala srca da po oblačnom i kišnom vremenu dodje na festival je mogla da uživa u sat vremena vrhunske svirke ovog sastava, nastupa u kome je teško izdvojiti najbolji momenat.
Nakon uvodnog instrumentala na binu se popela harizmatična pevačica Billie (Ivana) i bend je otvorio koncert sa veoma prikladno izabranim jazz standardom iz 1929. godine "I Get The Blues When It Rains", koji je originalno izvodila jedna od prvih jazz pevačica Anette Henshaw.
Nakon što su prineli žrtvu bogovima bluesa u vidu ove numere, bend je do kraja koncerta imao relativno pristojne meteorološke uslove i ljudima se pružila prilika da igraju ispred bine uz mnogobrojne klasike.
Bilo da su u pitanju lagane jazz numere kao "Them There Eyes" koju je proslavila Billie Holliday ili Ben Goodman-ova "Goody Goody" pa preko Ray Charles-ovih standarda "Drown In My Own tears" i "Hallelujah", "I love Him So" pa do uptempo raw blues numera od Ruth Brown ili Etta-e James, ovaj 8-člani sastav (u kome su pored standardne postavke i klavir i tri saksofona) je zvučao kompaktno i uhodano bez obzira na promenu stila ili tempa.
Na numerama kao što su "W-O-M-A-N", "Good Rockin' Daddy", "So Good To My Baby", "Mama He Treats Your Daughter Mean" i dr, ukoliko zatvorite oči pomislili bi ste da je pred vama crnkinja od 100kg, rodjena na delti Mississippija sa prstima otečenim od branja pamuka.
Ono što je karakteristika stvarno kvalitetnih izvodjača jeste i da uživo zvuče mnogo bolje nego na albumu i to je sa Billie & The Kids definitivno slučaj. Da bi koncert bio upešan potrebno je da se uspostavi i razmena energije izmedju izvodjača i publike a veliki aplauzi i ovacije posle svake pesme to potvrdjuju.
Uz prepoznatljive zvuke originalnog Ray Charles-ovog piano intro-a za numeru "Mess Around" ovaj nastup koji je na žalost morao biti ograničen na festivalskih sat vremena je završen. Burni pozivi na bis nisu mogli biti uslišeni a ubrzo je usledio i pravi pljusak, pa je možda primerenija pesma za kraj od "Mess Around" mogla biti i "When it Rains It Pours" od Billy The Kid Emersona.
Bila je privilegija iskusnih biti prisutan na ovako majstorski odradjenom koncertu, a oni casual fanovi bluza koji su se uplašili kiše mogu za utehu da preslušavaju snimke sa albuma Take One koji uskoro izlazi za Rhythm Bomb Records iz Nemačke, do sledeće prilike za gostovanje ovog benda koji će sigurno imati još puno nalepnica na svojim koferima.
tekst - igor kranjčević
fotografije - srđan majstorović
|
|
|
|